20 Mart 2015 Cuma

1

TİNDER Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

   Sosyal Arkadaşlık Zımbırtısını! Pek yakın bir arkadaşımın ''İndir yavhu artık şu tinder'ı '' demesiyle ilk kez kullanmaya başladım .Öncesinde ergenliğimin daha başlarına gelen MIRC vardır.Simgesinde pacman vardı, adamları da pacman'in diskleri toplayışı gibi kadınlara saldırıyor hayal ederdim.Çok komikti. Siteye girer girmez bir erkek yığını düşünün işte.Garip garip nickler, enteresan teklifler,
numara dağıtan abazanlar. Bilgisayarı sadece hatun tavlamak ya da adam ayartmak için kullanan tipler işte. Şimdi çook gelişti o durum, hem iyi hem kötü yönde.MIRC 2000'li yılların başında kullanılmaya başlanmış. O zamanın avantajı daha az cesaretti sanırım. Numara vermeye, almaya bile korkardı insanlar.Numara değişikliği de büyük hamleydi,değiştiremezdik ;) Çok uzun sürmedi Allahtan o keşmekeşlik. Ulu orta, saçma bir uygulamaydı ama zamanında o vardı işte :D

     Tinder'ı kullanmadan önce  araştırdım. Yurtdışında ''FUCKBUDDY'' yöntemiyle kullanıldığını öğrendim .Saçma geldi. GPS'ten sana en yakın en beğendiğin adamla buluşup sadece sevişmek için bir site kurulması ve daha saçması ülkemizde de bu yöntemin tutacağına inanılması. Velhasıl kelam uygulamayı,''Türk kızları olarak Tinder'a dantel sermeye geldik'' sloganıyla.'' Tutmaz bu iş, diyerek '' bir merakla indirdim.

    Durum şu, kişilerin resmini,otobiyografisini ve yakınlık derecesini (GPS) görebiliyorsunuz, Tinder bunun dışında hiçbir kişisel bilgiyi vermiyor. Ben ismim Mahinur olduğu için çok zorlanıyorum. Facebookta aratıldığımda kolayca bulunabiliyormuşum..Diğer kutusu Tinder'da LİKE'lamadığım adamlarla dolu. Bende muhtemelen ismimi ''Merve'' olarak değiştirme yoluna gideceğim :) Malum 90'ların yarısı Merve ;) Durum şu, resmi sağa çekersen partneri beğenmiş, sola çekersen beğenmemiş sayılıyorsun. Sola çekipte pişman olursanız Vay halinize, bir daha rastlaşma ihtimaliniz biraz zor. Beğendiğiniz adam sizi like'lamamışsa herhangi bir iletişime giremiyorsunuz. İşin güzel yanı da o sizi LİKE'lamadan sizden kendisine bir bildirim gitmiyor dolayısıyla sizi beğenen arkadaşlardan da size mesaj &bildirim gelmiyor. İki tarafta birbirini beğenmeden tanışma ihtimalleri yok ve beni cezbeden de bu özellikti. Tinder bu özelliğiyle birçok arkadaşlık sitesine fark atar bence !

    Tinder'ı 5aydır falan kullanıyorum. 50 tane adamla konuşmuş, 11 tanesiyle buluşmuş, 3 tanesinde de aklım kalmış olabilir.Bu üç adamın ikisini yüzyüze görmedim.Ha iki tanesiyle de kıyak arkadaş olduk. Hatta biri blogda karikatürleri çizen karizmatik arkadaştır. 10 numara insandır. Yani ille de boyfriend-girlfriend bulmak zorunda değilsiniz. Bir süre sonra bu siteyi kullandığım için yakın çevremden küçük eleştiriler aldım. Senin gibi sosyal bir insan (diğer övgüleri saymıyorum) neden internetten arkadaşlık kurmaya inanır gibi laflar ettiler. Aslında çok basit, eminim kullanıcı arkadaşların birçoğuna da aynı soruyu soruyorlar.İçerideki adamlar günlük hayatımızda aynı yerden kahve içtiğimiz,aynı yerlere gittiğimiz, aynı iktidara küfrettiğimiz adamlar belki de aynı duyguları paylaşmayı aradığımız insanlar. 
    
     Ben niye mi kullanıyorum ! Samimiyetle söyleyeceğim, herhangi bir arayışım yok sadece eğleniyorum hepsi bu. Kaliteli adamlar tanıdım bir o kadar çirkinleri de var elbette.
Tinder'dan tanışıp sevgili olan tanıdıklarımda var.Ben ne niyetle kullanıyorsam, karşıdakine de o gözle bakmaya çalışıyorum. Evet hergün, her yerde kötü şeyler oluyor ama iyi şeyler de oluyor.Bu siteyi kullanırken de aklıma ''How I met your mother ''daki Ted geliyor. Hani sürekli hayatının aşkını arayan, her kız arkadaşını da hayatının aşkı sanan, aramaktan vazgeçtiğinde karşısına çıkan karakter:) Rastlantı güzel şeydir ama siz yine de çabalamanın önemini yabana atmayın ! Aşkı bulun, her nerdeyse :)

    Ama bu uygulamaların bizden aldığı şey şu ! BAĞLANMAK. Her zaman daha iyisini LİKE'larmıyım hissi ?Adamla ilerliyorsun, buluşuyorsun, seni eve bırakıyor,elini tutuyor.Eve gidip hemen kontrol ediyorsun ki, seni bırakır bırakmaz ''Tinder''da aktif. Çaktırmıyorsun,buluşma kötü mü geçti onu çözmeye çalışıyorsun. Yooo adam bir dahaki buluşmanın planını yapıveriyor. Hal böyle olunca veryansın başlıyor.Hani karakterler böyle ''herşeyi isteyen aslında hiçbirşey istemeyen''. Bir diğer adama diyorum'' Oğlum bak kit, sen elde avuçta durmazsın,başedemem senle'' -''Biz gerektiğinde gönlümüzü açmasını da biliriz''diyor. Bilemez yani, ihtimal yok. Tamamen fırlama !Mamafih Kimsenin birbirine tahammülü, saygısı olmuyor. Dediğim gibi ''Yenisini LİKE'lıyor''.Bir arkadaşımının sıkıntısı da şu, kızlarla buluşuyor ama aklı daha önce uygulama üzerinde konuştuğu ama buluşamadığı o diğer kızda kalıyor. Böylelikle İzdivaç programlarında kimseyi beğenmeyen Kezbanlarla yarışıyoruz hepimiz. ''EGOSİSTEM'' İnsanlar değerli, sizi de değerli kılan karşınızdakini değerli görmek. Ömrümüzün sonuna denk genç kalmayacağız,yaşamayacağız.Size yapılmasını istemediğiniz şeyleri karşı cinse yapmayın. Paranız, güzelliğiniz, karizmanız, herşeyiniz yerinde olabilir ama önce ''Karakter'' lütfen !


                                                                "Bir insana bir insan herhalde yeterdi."

                                                                 - Sabahattin Ali






1 yorum :